Необходима ли е застраховка за киберриск? – Със сигурност е силно препоръчителна.
Както каза Робърт Мюлер (директор на ФБР от 2012 г.): „Има само два типа компании: компании, които вече са станали жертви на хакери, и компании, които тепърва ще ги станат“.
На практика всеки бизнес разчита на бази данни и компютърни системи. Когато тези системи са изложени на вирус или друга компютърна атака (кибератака), бизнесът рискува да загуби критична информация, необходима за ежедневните му дейности, и потенциално да носи отговорност пред трети страни. Някои данни могат да се продават на черния пазар на изключително високи цени, което е чудесна мотивация за лов на хакери.
Статистиката показва, че компаниите, чиито системи са били компрометирани от хакери в миналото, имат 65% шанс да бъдат хакнати повторно в бъдеще.
Всички компании с данни като имена, адреси, банкови сметки, кредитни карти или лични данни на клиенти са изложени на значителен риск от кибератаки. Малките предприятия са по-податливи на кибератаки от големите. Тъй като тяхната информационна сигурност и технически ресурси са ограничени. Слабата сигурност ги прави лесна мишена за хакери.
Застраховката за киберриск помага за защита на компанията от финансови и репутационни рискове. Те са свързани с изтичане на поверителни данни, хакване на компютърни системи, грешки на служителите и пряко или косвено причинени от използването на информационни компютърни системи и интернет.
Застрахователното покритие включва възстановяване на следните групи разходи:
• Оценка на цената на проблема (разследване и съдебни разходи);
• Цената на услугите на експерт по управление на кризи;
• Разходите за информиране на засегнатите клиенти;
• Глоби и санкции срещу компанията;
• Правни съвети и експертни съвети;
• Разходи за договаряне в случаите, когато хакер иска откуп
• Цената на работата, свързана с възстановяване на системи и оборудване;
• Разходите за събиране на данни и възстановяването им от електронни ресурси;
• Разходи за възстановяване на данни с помощта на други източници за съхранение на информация (хартиени носители и др.);
• Услугите на специалисти по връзки с обществеността (PR) и разходите за информационна кампания, която ще ви позволи да възстановите репутацията си;• Гражданска отговорност към трети лица.
Свържете се с нашия екип още днес, за да получите оферти за застраховка киберриск, които отговарят на Вашите нужди.